lunes, 15 de julio de 2013

Gravat

Recull de treballs de l’assignatura.

Noia amb cor.

Linòleum suport paper. 21 x 29,7 cm.

En punta seca

Els pares.

Técnica de punta seca sobre paper de gravat, fet en dibuix directe.
31 x 56 cm.

Joan.

Técnica de punta seca sobre paper de gravat, fet en dibuix directe.
31 x 56 cm.


Susanna.

Técnica de punta seca sobre paper de gravat, fet en dibuix directe.
31 x 56 cm.


Aurora.

Técnica de punta seca sobre paper de gravat, fet en dibuix directe.
31 x 56 cm.
Encara més grans
Gollum.

Técnica de punta seca sobre paper de gravat, fet en dibuix directe.
50 x 71 cm.

Toti.

Técnica de punta seca sobre paper de gravat, fet en dibuix directe.

50 x 71 cm.

Narcís.

Técnica de punta seca sobre paper de gravat, fet en dibuix directe.

50 x 71 cm.

 Griselda.

Técnica de punta seca sobre paper de gravat, fet en dibuix directe.

50 x 71 cm.



viernes, 12 de julio de 2013

Treball de comporació. Dibuix directe versus dibuix estudiat.


Em considero una gran amant del dibuix directe. Per el seu caràcter expressiu i la gran llibertat artística que dona en el resultat, soc una gran fan d’aquesta tècnica. La finalitat de la meva experimentació era buscar si hi havia alguna diferencia molt clara entre el treball final:
-Quant un mateix tema, és tractat en dibuix directe primer i més tard és fa en un dibuix més estudiat.

-O quant aquest és fa al revés, una primera vegada podent estudiar prèviament i després realitzar el mateix dibuix en la tècnica directe.

Després de les imatges trobareu una explicació més extensa i detallada de la metodologia emprada per aquest treball.  Així com les conclusions que en vaig extreure.






Retrat.
60 x 60 cm.
Tècnica: Aquarel·la i retolador sobre paper aquarel·la muntat en cartró.


Paisatge urbà.
60 x 60 cm.
Tècnica: Aquarel·la i retolador sobre paper aquarel·la muntat en cartró.

  Objecte.
60 x60 cm.
Tècnica: Aquarel·la i retolador sobre paper aquarel·la muntat en cartró.



Explicació del treball.

Definicions:

Dibuix directe: és un dibuix que és realitza amb traços directament, sense una construcció ni croquis previ. Sense que hi hagi una primera intervenció de llapis i goma, amb eines que directament que no permeten cap correcció com: retoladors, tinta xina i/o bolígraf. Un cop obtingut el dibuix es pinta. El resultat final és un dibuix que obté una frescor i llibertat artística amb un caràcter molt més espontani.  

Dibuix estudiat: és un dibuix que és realitza des de un principi amb llapis i goma, Utilitzant una prèvia construcció això permet borar tantes vegades com es vulgui fins que el resultat sigui el desitjat. Obtens un dibuix molt més correcte tècnicament però amb molt menys caràcter espontani i de pobre expressió artística en comparació amb el dibuix directe.


Treball:

Per tal de poder experimentar en més d’una temàtica, és farà en retrats, paisatges i per últim objectes. Així doncs, tal com mostro en aquest petit croquis. el dibuix A1 correspon en una tècnica directe i el A2 és el mateix però estudiat. I en el B1 primer és estudiat i en el B2 és el mateix però fet en directe.

 

Dibuixar en una tècnica directe jo la defineixo com estar dibuixant sobre una corda fluixa, has de tenir molt en conte que un cop realitzes aquell traç d’allà difícilment es retocarà. Doncs clarament,  ja que no la pots borar. Dibuixes amb una certa tensió per el resultat final. Necessites d’una forta concentració i al mateix temps d’una seguretat, ja que un cop comences una línia has de evitar tenir dubtes i controlar que el teu traç sigui constant i ferma perquè sinó el resultat és una línia tremoladissa que clarament no t’interessava.

Conclusions:

Existeix una clara diferencia en un dibuix quant té prèviament en un estudi d’ell i acte seguit és fa en una tècnica directa. Aquest millora en l’enquadra final, i encara que sembli que perd alguna part d’espontaneïtat aquest no perd realment el seu caràcter expressiu, que fa únics els dibuixos directes. Tot i així el fet de treballar primer el dibuix i després torna-l’ho a realitzar dona una clara avantatge. Un cop el cervell ha memoritzat i retingut aquell treball, la segona vegada que es fa millora molt més el resultat final. 

Poder existeix un error en el plantejament del treball, crec que vist el resultat el ves pogut fer en tres únics dibuixos. El primer directe, un segon estudiat i per últim un altre cop directe sobre el mateix dibuix. Així d’aquesta forma és podria fer més evident aquestes comparacions entre dibuix i dibuix. Per la propera ocasió ho provarem així.



Sèrie d'autoretrats.

Conjunt de tres autoretrats.


Autoretrat 1 de 3.

Técnica: Acrílic sobre tela.
Mida. 65 x 81 cm.
Inspiració en els retrats que apareixien en el llibres de morts en el s. XIX.



Autoretrat 2 de 3.
Técnica: Acrílic amb Yesso sobre tela.
Mida 65 x 81 cm.



Autoretrat 3 de 3.
Técnica: Acrílic sobre tela.
Mida 65 x 81 cm.


Intervenció espai públic


Presentació en grup de tres intervencions en espai públic. En el mes de juny 2013 a la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona.

 

Treballs:

Des/aparece (projecte realitzat)

Descalços

Tu TMB jugues?

 

Components del grup de treball:

Montse Biada

Joan Pifarrer

Montse Rectoret

Sònia Torrens

 
Des/aparece:

Aquesta acció es basa en incorporar una sèrie d’imatge dins d’un telèfon d’exposició que es trobi dintre d’una botiga.

La idea es que les persones que estan provant o fent una ullada a un nou model de telèfon exposat dins d’una botiga, es trobin una exposició fotogràfica en ell. D’aquesta manera sense que ells ho sàpiguen es converteixen en espectadors.
En l’aparell hi trobaran una sèrie de deu fotos incorporades. D’aquestes deu, n’hi hauran quatre que intercalades entre elles que estan manipulades digitalment. Les manipulacions seran la desaparició d’algun element del rostre d’una persona. Ens em dedicat a excloure parts com les celles, els ulls, el nas o la boca.

La metalògica utilitzada per el treball segueix els següents passos.
Hem triat els llocs i aparells on intervindrem. Hem  fotografiat  des de el punt de vista del aparell, la imatge dels fons de la tenda escollida per tal de donar més credibilitat al treball.  Engrescant voluntaris per realitzar les fotos.

De manera digital em extret la persona del seu fons original i els hem incorporat dins del fons de la tenda on anava l’acció. En les triades hem extret alguna part del rostre.

 

Muntatge de la foto.

 

S’han imprès en un format de 10x 8 cm. una mida suficientment còmode per el seu trasllat a la tenda i per no cridar massa l’atenció dins l’espai.

Un cop dins la tenda ens em dirigit al aparell triat i em començat a fer fotos de les nostres fotografies incorporant a la galeria del telèfon les nostres imatges. En acabat hem realitzat un vídeo per tal de poder veure el resultat final i així reproduir l’exposició.

 

Testimoni fotogràfic del treball mentre incloíem les imatges a l’aparell.




Aquesta acció a estat repetida en tres tendes diferents:

-Apple (plaça Catalunya, Barcelona)
-Fnac (Plaça Catalunya, Barcelona)
-Vodafone (Rambla d’Egara, Terrassa)

El punt comú entre elles és que son tendes cèntriques de ciutats i per tant reben afluència de gent en ella cada dia.

 

Galeries de les imatges dins dels aparells.
Apple


Fnac

Vodafone
 
 
 

Vídeo/testimoni del treball.

 
 

En el nostre treball busquem la descontextualització de l’espai. Transformant un botiga en una galeria d’art, on la identitat de les persones desapareixen a l’hora de fer-se un autoretrat en un aparell públic.

No  ens interessa retratar la reacció del espectador per tant, incorporem les imatges a dintre del aparell i no mostrem la nostra autoria. Només busquem a traves del caràcter tafaner de les persona  que ens trobin. D’aquesta manera li donem una motiu de reflexió.
 
 

 
Descalços:
 
 
 


Visualitzar els problemes dels desnonaments que es viu actualment en la nostra societat. Com si d’una manifestació silenciosa es tractes.

Amb l’ajuda de la Plataforma Afectats Hipoteques (PAH) volem solidaritzar- nos en el gran drama actual dels desnonaments que moltes persones estan patint.  Actualment només el any 2012 segons estadístiques  del Banc de Espanya van ser desnonades 40.000 famílies de les que 3.000 van ser desallotjades, des de que va iniciar aquesta problemàtica fins el que portem de  2013 hi han hagut  mes de 200 suïcidis.

Descripció:

Obrir un punt de recollida a les diferents plataformes que hi ha a l’estat espanyol, on els afectats per l’hipoteca deixin les seves sabates. Aquestes seran una representació simbòlica de la seva persona.

Demanar que en facilitin un llistat de les adreces dels portals.

Concretar una data, on els voluntaris distribuiran les sabates als diferents portals, on hagin hagut desnonament. Per tal de deixar constància visual d’aquest projecte, els voluntaris faran fotografies de la intervenció. Aquestes seran enviades a un bloc, que obrirem prèviament per aquesta ocasió. Farem una tria de les fotografies mes adients, per tal de fer una exposició itinerant per tot el territori, concretament a les portes dels bancs mes implicats en aquesta problemàtica social.

Lloc d’intervenció:

Posar-se en contacte amb la PAH de totes les comunitats autònomes, per distribuir els punts de recollida.
El segon lloc d’intervenció serien els portals que han estat afectats per algun desnonament.
I el tercer els bancs on es farien les exposicions de les fotografies realitzades.

 
Pressupost:
Com que el projecte es fa gracies als voluntaris de la PAH, el pressupost ve donat per el nombre de fotografies que es revelin per la exposició, ja que depèn del material rebut per voluntaris. Però em contat que cadascuna de les fotografies poden tenir un cost de 0.20 Euros a una mida 10cm x 15cm.

 Objectius:
Representar la problemàtica mitjançant la sabates com a símbol d’arma de la classe obrera. Aquestes representa la absència d’algú i al mateix temps la presencia.

Visualitzar i solidaritzar-nos amb aquest col·lectiu tan desprotegit per la llei.

 
Conclusions:
Donat que la majoria de persones coneixem algun familiar, amic o veí que està patint aquesta problemàtica, volem recolzar a tots els implicats en aquesta causa i fer-la extensiva a la resta de la població. Creiem que la simbologia de les sabates té molta força, perquè quan trobem una sabata al carrer tenim la sensació de que hi ha algú allà però a la vegada notem la seva absència. Perquè aquell objecte en algun moment a tingut propietari i ara és  anònim.

La sabata buida és un reflex del pis buit.

 
Imatges de les intervencions en els portals.


 

 
 

 
 
 
 
Tu TMB jugues?
Descontextualitzar l’espai mitjançant els jocs infantils.
Normalment l’espai públic del metro i  els transbords son uns llocs de pas, freds, impersonals on tothom camina despresa sense aturar-se i sense veure ni reaccionar davant de quelcom. Es pretén que la gent trobi en aquets transbords un trencament de la mecanització gestual de les persones que habitualment l’utilitzen.
El projecte pretén implicar als usuaris del metro de Barcelona per tal que per uns instants deixin de banda las tasques diàries i monòtones, de la feina, els estudis, les  preocupacions, i qualsevol altre pensament del dia a dia (fer el dinar, recollir als nens.....).
Amb aquesta intervenció el que es vol es  descol·locar als  usuaris per tal de que re- tornin a la seva infantessa, interactuant alegre i desenfadada ment, donant-li una pinzellada d’humor i retornant-los als jocs.
Lloc d’intervenció:
L’espai públic escollit es dels més transitats sota terra, ja que es el transbordador de Passeig de Gràcia, amb la línia verda, la groga i la lila, té un recorregut de 250 metres, el més llarg i feixucs de totes les línies de TMB i en el transbordador de la parada d’ Universitat línia vermella amb la lila.



 
 

 
Imatges entrades del metro.
 

Metodologia: 

Agafarem 40 metres de l’ espai públic de cada transbordador i distribuirem diferents jocs infantils situant-los  al terra i a les parets.

Els jocs que plantegem son el següents:

La Xarranca, Twister, El Cargol, Sopa de lletres.

 


Fotografia planell croquis de l’espai.

 
 
 

Muntatges de la intervenció.


 
 
 
Influencies:
El projecte està influenciat per la celebració del 150 aniversari del metro de Londres on quinze artistes van  intervenir en el metro transformar-lo en una galeria d’art. I també en una intervenció que van realitzar els alumnes de tercer curs de laU.C.I..
Objectius:
-Descol·locar als passatgers del metro mitjançant  la des contextualització de l’espai.
-Trencar la monotonia dels usuaris.
- Donar una pinzellada d´humor en aquests moments de crisis que vivim.
Conclusió:
En temps difícils com els que estem passant, trencar la monotonia i donar estona distreta per els transeünts,  a través de la nostra intervenció aportar quelcom de il·lusió i bon humor.

miércoles, 3 de julio de 2013

dibuix artístic ub III

Petit resum dels treballs de l'assignatura.
 
model 1
70x100cm carbonet

model 2
100x70cm carbonet

autoretrat
27x32cm grafit

model 3
21X29,7cm grafit

model 4
21x29,7 cm grafit

autocaricatura
27x32 cm grafit

caricatura
21x29,7cm grafit

caricatura
21x29,7cm grafit

caricatura
21x29,7cm grafit

nivells grisos
27x32cm grafit

nivells grisos
27x32cm grafit

Kilalia

 
 
 

Presentació el 4 d'Abril a la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona.

La temàtica del treball, era presentar artistes o col·lectius que treballen temes socials. Que fan? Quins temes tracten? Quins resultats obtenen?
 
Nosaltres varem presentar al grup de Kilalia, aquest treballa principalment a partir de les tècniques del teatre de l'oprimit.
Kilalia neix amb la convinció que el teatre és una eina de transformació social. Cal remarcar que el seu objectiu és intervenir amb els diferents col·lectius i entitats de caire socioeducatiu.

 
 

El grup estaba format per:


Clio Gadea
Abel Jiménez
Angela Balaguer
Sònia Torrens

Presentació per Prezi:
http://prezi.com/djzm5qwstubn/kilaliaorg/